Американските и британските тайни служби внедрявали свои агенти във виртуалните общества на любителите на игри в мрежа, за да разпознават терористи и да вербуват потенциални агенти, съобщи електронното издание на "Гардиън", цитирано от БГНЕС.
Още: А1 приема предварителни поръчки за новия iPhone 16e
Още: Yettel стартира предварителните продажби на достъпния модел iPhone 16e
Сайтът цитира документа на Агенцията за национална сигурност на САЩ (АНС), предаден на пресата от бившия сътрудник на ведомството Едуард Сноудън.
Агентите на американските и британски специални служби включвали свои агенти в игри като World of Warcraft и Second Life защото подозирали, че терористи и хакери може да използват виртуалните общества за да си обменят съобщения. В доклад на АНС от 2008 г. се казва, че има информации, че "терористи от "Ал Кайда" са свързани с такива онлайн ресурси като Xbox Live, Second Life, World of Warcraft и други игри в мрежа".
"Други цели на разузнаването са китайски хакери, ирански ядрени учени, членове на организациите "Хизбула" и ХАМАС", се казва още в документа. Според авторите на доклада от АНС, подходът внедряване в интернет сайтовете за игри е перспективен, тъй като много специалисти по електронни технологии са почитатели на компютърните игри.
Още: Първият в света хуманоиден робот с реалистични мускули и кости оживя (ВИДЕО)
Още: Grok на Илон Мъск припомня на Тръмп кой е агресорът във войната в Украйна